Předpisy Programu „Příroda na prvním místě“

(ve vydání 2024/2025)

 

 

 

§ 1

Definicje

  1. Program – edukační program „Příroda na prvním místě“, který má za cíl podporovat proekologické postoje a budovat ekologické cítění u žáků a vychovatelů, který realizuje Administrátor vlastním jménem a na vlastní odpovědnost, v souladu se zásadami stanovenými v pravidlech dané programové aktivity, určené základním a mateřským školám; na účet společnosti Velvet CARE sp. zn. z o.o. se sídlem v Klucze, adresa: 32-310 Klucze, Klucze-Osada 3, zapsané v rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku vedeného Okresním soudem pro Krakov-Śródmieście v Krakově XII. hospodářské oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem 0000119906, DIČ : 5213207147, BDO: 000003297.
    Kdykoli se v další části těchto pravidel a předpisů mluví o Programu, rozumí se tím také jednotlivé vzdělávací a rozvojové projekty a aktivity prováděné administrátorem v rámci Programu jako celku.
    Servis – webové stránky provozované pod adresou: www.piatkadlanatury.edu.pl, které provozuje a spravuje Správce.
    Účet – profil Účastníka programu na Webových stránkách.
  2. Administrátor – Nadace Connect 4 Kids se sídlem ve Varšavě, ul. Bruzdowa 92/4, 02-991 Varšava, zapsána v rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku vedeného Obvodním soudem pro hlavní město Varšavu ve Varšavě pod číslem 0001062754, IČO : 526640258, DIČ : 9512579870. Administrátor spravuje Službu a Program a poskytuje služby, na které se vztahují, vlastním jménem a na vlastní odpovědnost.
  3.  Uživatel – jakákoli fyzická osoba, která používá Službu.
  4. Účastník programu – fyzická osoba, která je Třídním učitelem, která se zaregistrovala a aktivovala Kontroly na Webových stránkách a používá Webové stránky prostřednictvím Účtu.
    Doučovatel – učitel/vychovatel, který pracuje ve škole a stará se o žáky 1. třídy, a učitel/vychovatel, který pracuje v mateřské škole a stará se o předškolní děti.
  5. Výukové materiály – hotové, bezplatné výukové a vzdělávací materiály, které Organizátor zpřístupní Účastníkovi Programu v rámci jeho Účtu na Webových stránkách a které slouží jako podpora Lektora při vedení výuky nebo k podpoře účasti v Programu.
    Služby – služby poskytované Organizátorem Účastníkům Programu v rámci Programu na základě a v souladu s pravidly popsanými v Pravidlech.
    Předpisy – tyto Předpisy Programu „Příroda na prvním místě“ (ve vydání 2024/2025) stanovující pravidla pro poskytování služeb Organizátorem v rámci Programu.

§ 2
Informace o programu a službě.

 

  1. Cílem programu a služby je popularizovat proekologické postoje a ochranu životního prostředí mezi žáky základních a mateřských škol.
  2. Doba trvání Programu je stanovena datem ukončení 30. června 2025.
  3. Administrátor dosahuje cíle Programu a služby tím, že:
    umožňuje základním a mateřským školám a zákonným zástupcům využívat výukové materiály dostupné na Internetových stránkách a po dobu trvání Programu a umožňuje účast v Programu prostřednictvím Účtů podle zásad uvedených v Pravidlech;
    informování elektronickými prostředky o Programu organizovaného ze strany Administrátora přes Webové stránky.
  4. Služba bude prováděna na neomezenou dobu s tím, že uživatelé budou informováni o případném ukončení služby nejpozději 14 dní před ukončením činnosti služby.
  5. Ve všech záležitostech souvisejících s fungováním Služby a provozem Programu lze kontaktovat Správce na korespondenční adrese: Connect 4 Kids Foundation, Bruzdowa 92/4, 02-991 Varšava nebo prostřednictvím elektronické pošty (e-mailu) na adrese: kontakt@piatkadlanatury.edu.pl.

 

 

§ 3
Uživatelský účet na webových stránkách.

 

  1. Stahování vzdělávacích materiálů na webových stránkách a účast v programu jsou dostupné pouze přes účet.
  2. Vytvoření a vedení účtu je bezplatné.
  3. Účet může vytvořit pouze opatrovník.
  4. Pro registraci Účtu musí Opatrovník vyplnit kontaktní formulář a uvést příslušné údaje v příslušných polích a poté přijmout Všeobecné obchodní podmínky a „Zásady ochrany osobních údajů a pravidla používání webových stránek „Příroda na prvním místě““.
  5. Po registraci Služba automaticky odešle na adresu elektronické pošty (e-mail), kterou opatrovník uvedl v registračním formuláři, zprávu, která obsahuje potvrzení o zahájení registračního postupu a odkaz pro aktivaci Účtu. Účet je vytvořen v okamžiku jeho aktivace ze strany uživatele.
  6. Účastník je povinen používat Účet v souladu s jeho účelem, funkčností a platnými právními předpisy, včetně Zákona o poskytování elektronických služeb a ustanovení Pravidel.
    Účastník není oprávněn zpřístupnit Účet jiným osobám ani využívat Účty jiných Účastníků.
  7. Účet může být na žádost Účastníka kdykoli zrušen. Za účelem odstranění účtu by měl Účastník kontaktovat Administrátora na adrese kontakt@piatkadlanatury.edu.pl. Odstranění účtu bude mít za důsledek automatické odhlášení Účastníka z Programu.

 

 § 4
Rozsah činností prováděných pořadatelem v rámci programu.

 

  1. Organizátor zajišťuje přípravu, organizaci a realizaci programu v souladu s ustanoveními těchto pravidel, a to jak prostřednictvím webových stránek, tak přímo v základních školách (pro žáky 1. tříd) a mateřských školách.
  2. Organizátor zajistí realizaci vzdělávacích lekcí v základních školách (pro žáky 1. tříd) a mateřských školách, a to jak formou lekcí pořádaných přímo v prostorách uvedených institucí, tak formou dálkové (online) varianty, tak i formou webinářů zpřístupněných, a to v termínech, způsobem a na místech dohodnutých s jednotlivými Účastníky.
  3. Organizátor v rámci vzdělávacích aktivit realizovaných formou výuky pořádané přímo v prostorách základních a mateřských škol umožní Účastníkům účast na hrách a představeních, jejichž účast může být odměněna drobnými dárky.
  4. V rámci Programu bude Organizátor poskytovat Účastníkům výukové materiály – od října 2023, 4x měsíčně až do konce Programu, sady materiálů, které mohou obsahovat texty, scénáře a plány vyučovacích hodin, filmy představující ukázky her a úkolů, zasílané Účastníkům elektronickou poštou (e-mailem) nebo zpřístupněné na Webových stránkách.

 

 § 5
Autorská práva k výukovým materiálům publikovaným na webových stránkách.

 

  1. Edukační materiály dostupné ve službě podléhají autorským právům, jejichž vlastníkem je administrátor a subjekty, které se správcem spolupracují. Edukační materiály jsou určeny pouze k použití pro Účastníka, kterému jsou dostupné, a to včetně třídy nebo skupiny, které je Účastník opatrovníkem.
  2. Edukační materiály nesmějí být distribuovány žádné třetí straně, která není Účastníkem, pro kterého byly tyto materiály zpřístupněny prostřednictvím funkce účtu, ani použity ke komerčním účelům.
  3. S výhradou závazných právních předpisů uživatel není oprávněn upravovat edukační materiály, především provádět jejich úpravy, včetně zkracování a redakčních změn, zařazovat do edukačních materiálů další obsah a materiály nebo obsah edukačních materiálů zařazovat do jiných materiálů a obsahů, bez samostatného souhlasu správce a dalších oprávněných subjektů, vyjádřeného alespoň v listinné podobě (např. e-mailem) pod sankcí neplatnosti.
  4. Účastníkovi je zakázáno používat edukační materiály způsobem, který je v rozporu se zákonem, dobrými mravy nebo který porušuje oprávněné zájmy Organizátora.
  5. Organizátor si vyhrazuje právo zablokovat přístup ke vzdělávacím materiálům, pokud je Účastník používá způsobem, který je v rozporu se zákonem nebo ustanoveními Pravidel.
  6. Organizátor prohlašuje, že vzdělávací materiály mají pouze informativní charakter a nesmějí být používány jako nástroj pro přijímání jakýchkoli rozhodnutí.

 

 § 6
Poskytování elektronických služeb.

 

  1. Administrátor v souvislosti s provozem Webových stránek poskytuje Uživatelům bezplatné elektronické služby, včetně:
    zpřístupnění informací o zásadách a cílech Služby a dalšího obsahu ke Službě a Programu, které nevyžadují přihlášení k účtu, včetně dokumentů upravujících zásady používání Služby a zásady zpracování osobních údajů Správcem, s možností stažení těchto informací a jejich uložení na samostatném místě, umožnit Uživatelům zřízení Účtů ve Službě, vedení těchto Účtů a přístup k Účtům,
  2. umožnit účastníkům provádět vybrané činnosti prostřednictvím jejich účtů, zejména stahování vzdělávacích materiálů,
    v rámci programu umožnit účastníkům podat žádost o účast v programu, provádět činnosti vyžadované předpisy a zpřístupnit účastníkům dokumenty související s programem,
    zasílat Účastníkům elektronicky vybraná potvrzení související s používáním Účtu a účastí v Programu, včetně aktivačních odkazů, odkazů pro obnovení hesla atd. V rozsahu uvedeném v odst. 1.1). výše, je smlouva o poskytování služby uzavřena okamžikem, kdy Uživatel zadá webovou adresu Webové stránky, do svého webového prohlížeče, přičemž k ukončení smlouvy o poskytování této služby dochází okamžikem, kdy Uživatel Webovou stránku zavře.
  3. Uživatel webových stránek.
    V rozsahu uvedeném v bodech 1.1) – 1.5) výše je smlouva o poskytování služeb elektronickými prostředky uzavřena okamžikem registrace Uživatele na Webové stránce a zaniká okamžikem ukončení fungování Webové stránky nebo okamžikem vymazání účtu z Webové stránky.
  4. Technickou podmínkou pro elektronické využívání služeb je, že uživatel musí mít stolní nebo přenosný počítač s operačním systémem: Windows, Android nebo Mac OS/iOS nebo jiné elektronické zařízení s přístupem k internetu (může se jednat o tablet nebo chytrý telefon), které umožňuje zobrazení webových stránek a zadávání textu na těchto stránkách, s nainstalovaným prohlížečem Internet Explorer, Edge, Firefox, Google Chrome, Samsung Internet nebo Safari v aktuální verzi, s povoleným JavaScriptem a cookies. Uživatel odpovídá za to, že jsou splněny technické požadavky zařízení, jeho konfigurace, aktualizace softwaru a přístup k internetu. Uživatel nese náklady na pořízení zařízení umožňujícího přístup k internetu a používání webových stránek, jakož i náklady na internetové připojení. V případě služeb uvedených v bodech 1.1) – 1.3) výše by měl mít uživatel rovněž aktivní e-mailovou schránku.
    Za účelem zajištění bezpečnosti údajů poskytnutých uživatelem přijme správce organizační a technická opatření, která zabrání zejména získání výše uvedených údajů uživatele neoprávněnými třetími osobami. Za tímto účelem Správce zajišťuje bezpečnost přenosu dat pomocí protokolu TLS (Transport Layer Security) nebo jiného vhodného bezpečnostního protokolu.
  5. Při plnění informační povinnosti uvedené v čl.6 odst.1 zákona o poskytování služeb elektronickými prostředky ze dne 18. července 2002 (Dz.U.2020.344 t.j. ze dne 2020.03.03) však Správce informuje, že používání internetu, včetně Služby, Uživateli může být spojeno s výskytem následujících potenciálních hrozeb, a to i přes aplikaci IT řešení administrátor chránících infrastrukturu a software administrátor , včetně Služby, před neoprávněným jednáním třetích osob:
    možnost obdržení spamu, tj. nevyžádaných obchodních informací přenášených elektronickými prostředky;
    škodlivý software (malware), jako jsou viry, červi, trojské koně, keyloggery, dialery, internetoví červi;
    Informační a komunikační systém uživatele může být napaden prolomením nebo obejitím zabezpečení systému a následně mohou být získány osobní a důvěrné informace za účelem krádeže identity nebo dat; Spyware může být použit ke sledování aktivit uživatele, shromažďování a analýze informací o uživateli a k předávání těchto informací neoprávněným třetím stranám;
    možnost podvodného zneužití osobních důvěrných informací, včetně hesel, zasláním falešných e-mailů, které se tváří jako pravé, nebo jiným způsobem vydávajícím se za důvěryhodnou instituci nebo osobu (phishing).
    Aby se předešlo výše uvedeným rizikům, správce doporučuje:
    počítač nebo jiné elektronické zařízení, které Uživatel používá k připojení k internetu, včetně Webových stránek, by měl mít zejména: neustále zapnutý a aktualizovaný příslušný antivirový program, zapnutý příslušný firewall, nainstalované aktualizace operačního systému, internetového prohlížeče, jakož i dalších programů používaných Uživatelem;
  6. Uživatel provádí pravidelnou a komplexní kontrolu systému pomocí antivirového programu;
    Uživatel se před instalací jakéhokoli softwaru ujistil, že software je originální a pochází z legálního a důvěryhodného zdroje;
    Uživatel se zdržel otevírání e-mailových příloh neznámého původu nebo takových, které vzbuzují podezření ohledně pravdivosti informací v nich obsažených.
  7. Uživatel je povinen používat Webové stránky a jejich obsah v souladu s jejich určením, platnými zákony, včetně zákonů o poskytování služeb elektronickými prostředky, a ustanoveními těchto Podmínek používání, a respektovat práva třetích stran, včetně práv duševního vlastnictví a publicity; a neposkytovat ani nepřenášet prostřednictvím Webových stránek žádný nezákonný obsah, obsah, který obsahuje škodlivý software nebo může způsobit narušení provozu Webových stránek.
  8. Administrátor si vyhrazuje právo vypovědět smlouvu o poskytování služeb elektronickými prostředky a smazat účet ze závažných důvodů, zejména pokud uživatel porušil ustanovení Podmínek používání závažným způsobem, zejména pokud:
    Uživatel při registraci uvedl nepravdivé údaje,
    Uživatel má více než jeden Účet,
    Uživatel používá elektronicky poskytované služby způsobem, který je v rozporu s Podmínkami používání, platnými právními předpisy nebo dobrými mravy, zejména pokud uživatel porušuje ustanovení Podmínek používání týkající se používání vzdělávacích materiálů nebo respektování práv třetích osob,
    jednání, které Uživatel provádí, vytváří oprávněné riziko destabilizace provozu Služby, představuje ohrožení bezpečnosti administrátora nebo ostatních Uživatelů (včetně bezpečnosti dat nebo informací) nebo jinak narušuje provoz Služby.
    Administrátor vynaloží veškeré úsilí, aby zajistil řádný a nerušený provoz Služby.
  9. V mimořádných situacích si Administrátor vyhrazuje právo přerušit poskytování elektronicky poskytované služby nebo omezit rozsah poskytování elektronicky poskytované služby, a to bez předchozího upozornění, z důvodu výskytu událostí, které mají vliv na bezpečnost nebo stabilitu Služby nebo z důvodu nutnosti provedení technické údržby Služby, jejího rozvoje nebo aktualizace, v každém případě však v rozsahu a na dobu nezbytně nutnou k provedení nezbytných prací a obnovení správného fungování Služby.
  10. V situacích uvedených v předchozím odstavci může Administrátor omezit možnost Uživatelů využívat Službu a Účty; pokud je to možné, zveřejní Administrátor informace o těchto omezeních ve Službě předem.

 

 

 § 7
Ochrana a zpracování osobních údajů účastníka

 

  1. V rámci činností spojených s provozem programu je pořadatel oprávněn podle čl. 23 odst. 1 bodu 3 zákona o ochraně osobních údajů ze dne 29. srpna 1997 (Sb. z roku 1997), č. 133, položka 883, ve znění pozdějších předpisů) a směrnice RODO, tj. nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), které nahrazuje předchozí směrnici 95/46/ES z roku 1995, zpracovávat osobní údaje účastníků programu nezbytné pro vznik, utváření obsahu, změnu nebo ukončení služebního vztahu a výhradně pro řádné provádění programu.
  2. Úplný popis zásad ochrany osobních údajů naleznete zde: programu.
    V rámci poskytování služeb elektronickými prostředky je pořadatel oprávněn podle čl. 18 odst. 1 zákona ze dne 18. července 2002 o poskytování služeb elektronickými prostředky (Sb. zákonů z roku 2002, č. 144, položka 1204, v platném znění) zpracovávat osobní údaje účastníků nezbytné pro vytvoření, utváření obsahu, změnu nebo ukončení smlouvy o poskytování služby online školení a výhradně za účelem řádného provádění služby online školení.
    V případě, že se pořadatel dozví o použití ze strany Účastníka ze služeb v rozporu s právními předpisy nebo podmínkami, může Organizátor zpracovávat osobní údaje Účastníka za účelem a v rozsahu nezbytném pro zjištění odpovědnosti Účastníka.
    Pořadatel je oprávněn na základě čl. 23 odst. 1 bod 5 zákona o ochraně osobních údajů ze dne 10. května 2018 a směrnice RODO 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), která nahrazuje předchozí směrnici 95/46/ES z roku 1995, zpracovávat osobní údaje Účastníků za účelem marketingu vlastních produktů nebo služeb. Podle čl. 32 odst. 1 bodu 8 výše uvedeného zákona má účastník právo vznést námitku proti zpracování svých údajů za výše uvedeným účelem.
  3. Poskytnutím registračního formuláře pořadatel uvádí osobní údaje účastníka, jejichž poskytnutí je nezbytné pro poskytování služeb a účast v programu. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné. Odmítnutí poskytnutí osobních údajů může mít za následek nemožnost Organizátora poskytnout službu.
  4. Pořadatel je správcem osobních údajů ve smyslu zákona o ochraně osobních údajů ze dne 10. května 2018 a směrnice RODO 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), která nahrazuje předchozí směrnici 95/46/ES z roku 1995.
    Organizátor jako administrátor údajů dbá na bezpečnost osobních údajů účastníků. Údaje jsou chráněny proti neoprávněnému přístupu.
    Účastníci mají právo nahlížet do svých osobních údajů, upravovat je a mazat.
    Organizátor může zpracováním osobních údajů účastníků pověřit další subjekty, zejména poskytovatele hostingových a poštovních služeb a spoluorganizátory vzdělávacích kurzů.

 

§ 8
Zrušení účasti v programu. Reklamace.

 

  1. Účast v Programu končí uplynutím doby, na kterou byl Program organizátorem naplánován, tj. v tomto případě uplynutím 30. června 2025.
  2. Účastník má právo z Programu kdykoli odstoupit a není třeba podnikat žádné informační kroky.
  3. Reklamace lze podávat písemně doporučeným dopisem na adresu Organizátora uvedenou v těchto Pravidlech. Stížnost musí obsahovat jméno a poštovní adresu účastníka.
  4. Reklamace budou posouzeny do 14 dnů od obdržení doporučeného dopisu pořadatelem. Rozhodnutí organizátora bude účastníkovi oznámeno písemně na adresu uvedenou v doporučeném dopise obsahujícím stížnost.
  5. Při posuzování stížnosti se pořadatel řídí ustanoveními těchto pravidel a předpisů, jakož i ustanoveními právních předpisů běžně platných v Polsku.

 

 § 9
Závěrečná ustanovení pravidel a předpisů

 

  1. Pořadatel má právo jednostranně měnit tato pravidla a předpisy.
  2. Ve všech otázkách neupravených tímto řádem se použijí ustanovení občanského zákoníku.
  3. Veškeré spory, které mohou vzniknout z účasti v Programu, budou řešeny obecným soudem příslušným podle sídla Pořadatele.
  4. Tento Řád vstupuje v platnost dnem 1. července 2024.